Direktlänk till inlägg 28 augusti 2013

Lundsbergselevernas nollningsuppdrag hämtat från Hells Angels?

Av Elisabeth Hellstrom - 28 augusti 2013 19:57


I Michael Johannessens bok "Helvetet inifrån". Beskriver han hur en medlem som blivit utesluten ur klubben fick sin klubbmärkestatuering bortbränd med ett strykjärn. Om jag inte minns fel blev förövarna dömda till 2.5 års fängelse. (Jag är inte helt säker men jag har för mig att det var så). Tidningarna skrev om den stackars uteslutna medlemen som fick massor av möjligheter att yttra sig i media. Det var i slutet på 90-talet och betraktades som ett allvarligt brott. Först förra året kom Michaels bok ut som berättade vad som hänt. Att någon av Lundsbergseleverna läst boken och fått en ide till ett kommande nollningsuppdrag känns inte helt omöjligt. Att komma ny till en skola är alltid lite nervös, att samtidigt bli utsatt för ett nollningsuppdrag och bli så misshandlad man måste uppsöka ett sjukhus med allvarliga brännskador måste vara en traumatisk upplevelse. När skolan stängs är alla chockade, föräldrarna är arga  och styrelsen tycker synd om sig själva. Om eleven som blev brännmärkt hörs inte ett ljud. Det är honom jag tycker synd om och vill veta hur han mår. Jag tror fullt och fast att skolor som Lundsberg behövs men de behöver styras upp ordentligt! Troligtvis en ny ledning, bättre sammarbete mellan skola, föräldrar och och elever. Viktigast är att inte blunda för att det är en problemskola, oavsett hur hög terminsavgiften är. En stängning av skolan är bra om det leder till att pennalismen en gång för alla försvinner. Det tillhör en förgången tid då tjänstefolket skulle hunsas av husbonden. Jag vill se framtidens ledare växa upp och utbildas "för Sverige i tiden", ett mycket bra uttryck som jag tycker att vi alla skall försöka leva upp till.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elisabeth Hellstrom - 24 augusti 2013 18:52

Varför var det så ont om ”40+are” i Prideparaden?   Imorse såg hag Richard Wolff på TV 4:s morgonprogram. Han talade om trakasserier som fortfarande drabbar homosexuella. Tyvärr blev jag inte speciellt förvånad. Emma Tregaro Green ble...

Av Elisabeth Hellstrom - 19 augusti 2013 17:21

Diskussionen om vården är så inriktad på vinster att man glömmer att efterfråga kvalité   Har vid två tillfällen fått inflammation i mitt högra ringfinger. Lustigt nog hamnade jag på den bästa, och efter det den kanske värsta vårdmottagningen i h...

Av Elisabeth Hellstrom - 16 augusti 2013 16:04

Många flyktingar från mellanöstern och Afrika kommer till Europa via Grekland, Italien, Spanien och Tyskland. Tyskland har en fungerande ekonomi och flyktingmottagning, men för de andra länderna finns inte resurser att ta vara på de flyktingar som an...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Augusti 2013
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards